KLAUS SCHULTZE (o propunere a orei de nastere)

Klaus Schulze, parintele muzicii electronice spatiale, aduce, prin muzica sa, ipostaze inedite ale gandirii abstracte, tipare energetice complexe construite printr-o uriasa inspiratie, menita sa evidentieze potentialul fiintei umane de a percepe, dar si de a reproduce ceea ce percepe.
S-a născut la Berlin pe 4 august 1947. Mama sa a fost balerină, iar tatăl scriitor. La varsta de 12 ani incepe sa studieze chitara, ca la numai un an dupa sa apara in public cântând la chitară electrică, chitară bas şi percuţie împreună cu diferite formaţii rock.
Trecerea lui Klaus Schulze de la rock-ul progresiv la muzica electronica s-a produs în 1969, când a devenit membru al celebrei formaţii Tangerine Dreams, tot ca percuţionist şi împreună cu aceasta a lansat albumul Electronic Meditation. După un an îşi întemeiază propria formaţie de muzică electronică numită Ash Ra Tempel şi, după multe concerte cu aceasta, lansează albumul cu acelaşi nume.
In 1971 isi incepe cariera solistică în cadrul muzicii electronice, iar un an mai tarziu, in 1972, lansează primul său album solo, Irrlicht, realizat cu posibilităţi tehnice minime. Încă de la acest prim album se remarcă preferinţa sa pentru o organizare sonoră cu totul originală, muzica sa încadrându-se în curentul minimal repetitiv, cu oscilaţii de la evolutiv la nonevolutiv. Debutul solo, marcat de despartirea de Tangerine Dream si aparitiei primului disc Ash Ra Tempel (Irrlicht), este un moment esential al carierei sale, aflata sub semnul inovatiei de limbaj.
Cu fiecare album, Schulze aduce ceva distinct, nou, atat din dorinta sa de progres, cat si din necesitatea de a reda cat mai bine modelul subtil al sunetelor receptionate prin inspiratie.
Iata cum aprecia, in aprilie 2006, Horia Diaconescu, arbumul lui Klaus Schulze, Cyborg (1973):

De la personajele dactilografiate de Asimov si pana la ultra-feministe, cyborgul a primit atentia multora dintre cei interesati sa imagineze „omul nou”, dincolo de conditionarile sexului, tehnologiei sau mediului. Inca de la inceputurile sale, muzica electronica, ce s-a dorit (si se doreste) o „meta-muzica”, nu putea ocoli subiectul.
In continuarea experimentului drone de pe Irrlicht, muzicianul a cooptat un ansamblu extins de coarde: 12 violoncele, 30 de viori, 4 flauturi si 3 contrabasuri. Diferenta ar fi ca inregistrarile orchestrei nu mai sunt tratate ca (mega)sample-uri, ci si ca „acompaniament”. Si totodata ca subiect al unui nou experiment. Cele doua discuri vinil documenteaza procesul de obtinere a unui cyborg (=”cybernetic organism”). Klaus Schulze intra in rolul laborantului-chirurg avand pe masa de operatie diverse forme organice supuse la improvizatii sintetice. Procesul devine ireversibil pe masura ce interventiile se reflecta in noua entitate, despre care insusi creatorul anunta ca nu anticipeaza cum se va manifesta.
Synphära (1) este o inregistrare cu valoare in primul rand documentara. Fundalul textural de coarde apare ca un schelet gigant in care un artist vizionar si-a sculptat fanteziile prostetice. Timp de 23 de minute, mono-pulsatiile produse de EMS VCS 3 (primul sintetizator portabil) populeaza cu vertebre o veritabila exponata mamut a muzeului muzicii electronice.
O alta piesa de colectie este Conphära (2), gandita (probabil) in spiritul compozitiilor de timbru colectiv ale lui György Ligeti (cu care Schulze a studiat in anii ’60). Drona „sincron” este tesuta din oscilatii electrice regulate dupa miscarea de ansamblu a orchestrei. Urmarite grafic, cele 25 de minute ale osmozei pot deveni palpitante. Ascultatorul cu suficienta curiozitate si rabdare va percepe elemente (anterior) invizibile/inaudibile ce tin de premeditarea din spatele procesului creativ. La Schulze nimic nu este intamplator.
Ne aflam de-abia la mijlocul materialului, ale carui aproape 100 de minute sunt doar preludiul unei cariere extrem de prolifice. Chromengel (3) aminteste de muzica astrala de pe dublul-disc Tangerine Dream – Zeit. Suita se dilata in jurul unor motive aproape imperceptibile de violoncel si contrabas. Ascultand o asemenea inregistrare, nu putem decat semnala ca Schulze a depasit recordul de lungime a unui album, anterior detinut de trupa lui Froese.
Cel mai aventuros moment (cel pozitronic), Neuronengesang (4), incheie experimentul, albumul si prima perioada a muzicii lui Klaus Schulze. Nu neaparat o faza a cautarilor, ci mai degraba un domeniu al creatiei de care artistul s-a detasat la timp. Incepand cu al treilea material, Schulze va utiliza electronica prin racordare la sound design, melodie, armonie si ritm.
” (http://www.muzicisifaze.com)

Preocuparea pentru găsirea unei forme de exprimare cât mai originale reiese şi din titlul albumului său „Picture Music” (1975), care redă într-un mod plastic tendinţa sa de a construi o „cromatică” variată. Tot în 1975 lansează albumul „Timewind”, dedicat lui Richard Wagner al cărui admirator s-a declarat încă de la începuturi. Este prima creaţie care se bucură de o largă recunoaştere fiind distinsă cu premiul „Grand Prix International”. Admiraţia pe care o are faţă de marele maestru Richard Wagner se regaseste in creatia sa şi în abordarea unor trăsături de stil specifice acestuia, cum ar fi „melodia infinită” şi anumite soluţii modulatorii pe care le întâlnim în a doua piesă a albumului (Wahnfried, 1883). La acestea se adauga posibilităţile timbrale ale muzicii electronice care confera lucrării un caracter profund meditativ. Prin comparaţie, prima piesă (Bayreuth Return) este caracteristică stilului său original evidenţiat pe parcursul anilor de creaţie.
Acest stil prezintă diferite caracteristici care îl disting complet de alţi compozitori de muzică electronică. În primul rând, temporalitatea extinsă, prezentă la marea majoritate a pieselor sale, este un lucru mai rar întâlnit. Durata extinsa a acestora uimeste, ele întinzându-se până la 30 de minute şi chiar mai mult. Schultze foloseşte configuraţii melodice de tip modal, linia melodică având o structură diferită de ceea ce se înţelegea în perioada „clasică” prin sintagma „tema muzicală”. Ea are un caracter nedeterminat, astfel încât nu rămâne în mintea ascultătorului într-un mod clar conturat. Fiind foarte variată aceasta se modifică în funcţie de directiile dinamice tonale peste care se suprapune, directii construite prin motive repetiticve.
Repetitivitatea îi încadrează creaţia în curentul minimal, fiind o caracteristică a acestuia. El constă în folosirea a foarte puţine elemente muzicale compensând prin repetarea propriu-zisă a unor figuri ritmico- melodice (în pedale). De asemenea, repetarea îndelungată face foarte grea, dacă nu imposibilă, aplicarea acestei caracteristici instrumentelor neelectronic, de aceea ea a devenit o exprimare specifică sintetizatoarelor. În ceea ce priveşte modulaţiile, se poate vorbi de prezenţa unor întregi zone armonice, schimbându-se nu numai spectrele dinamice, ci şi configuraţiile melodice, ce se transpun pe o nouă treptă în funcţie de armonie.
O altă caracteristică esentiala a muzicii lui Klaus Schulze este faptul ca el schimbă planurile sonore, în general, la o terţă ascendentă sau descendentă, procedeu specific perioadei romantice. Felul în care foloseşte modulaţiile este de asemenea original. Rolul acestora este foarte important, ţinând de expresivitatea piesei. Zonele armonice sunt extinse şi se succed într-un timp atât de îndelungat încât trecerea la o nouă armonie are un efect mult mai puternic, surprinzând ascultătorul. Astfel, Klaus Schulze foloseşte un procedeu de exploatare a temporalităţii. Percepţia ascultătorului se dilată, ajungând să nu mai ţină cont de trecerea timpului sau de incadrarea spatiala.
Experienţa ca baterist este reflectată în muzica sa. Unele configuraţii ritmico- melodice sunt de o mare libertate metrică. El şi-a îmbogăţit experienţa în acest sens şi în urma întâlnirii din 1976 cu Michael Shrieve care i-a insuflat o nouă viziune, mult mai naturală şi în acelaşi timp de o mare forţă estetică, asupra muzicii. „Un ritm ar trebui să fie ca bătaia unei inimi, ca o respiraţie. Aşa cum a spus şi Michael: <>. Si întradevăr chiar am mers împreună prin studio în ritmul sintetizatorului. Din acel moment am dobândit o înţelegre diferită si mult mai bună, un simţ mai profund al ritmului.” (Klaus Schulze, 1996). Astfel în anul 1976 a apărut albumul „Moondawn” ce reflectă în practică noua tendinţă a muzicii sale descrisă mai sus.
Anii ce au urmat au adus noi albume din care putem remarca mari succese:
”Mirage” , „Body Love” (1977), „X (6 biografii muzicale)” (1978), „Dune” (1979), „Trancefer” (1981), „Audentity” (1983), „En-Trance” (1988), „Miditeranean Pads” (1990), „Beyond Recall” (1991), Totentag (Opera în 7 acte) (1994), „In Blue” (1995), „Are you Sequenced” (1996), „Dosburg Online” (1997) si multe altele pe care le puteti consulta de pe site-ul oficial al lui Schulze (http://www.klaus-schulze.com/disco/welcome.htm).

Nu se cunoaste ora de nastere a lui Klaus Schulze si nu se prea incumeta vreun astrolog sa ii stabileasca un posibil ascendent. Data fiind personalitatea sa tulburatoare, imensa putere de creatie si profunzimea sa coplesitoare exprimate intr-un mod cat se poate de revolutionar, este relativ dificil ca, pornind de la acest succes si de la aceste trasaturi, sa poti identifica ora nasterii.
El nu este dependent de tehnica si nici nu se considera pe sine un revolutionar, nu se prezinta pe masura extravagantei muzici sale si nici nu se izoleaza pe masura caracterului ei abstract. El este un om simplu, animat de pasiunea sa pentru armonia sunetelor si inclinat spre un echilibru in care sa se consume, nu care sa-l consume pana la devorare. Sunetele sale aduc profunzime si forta, inaltime si abstractizare, in asa fel incat elementul pe care il creaza este unul steril (care nu se poate reproduce), dar reprezentativ pentru un univers strain perceptiei directe.
Pasiunea sa pentru muzica este pusa pe seama Lunii din Pesti, care ridica o inconjunctie cu Neptun (in orb neadmis de manualele de astrologie, mai mare de 2 grade) si trei cu Soare-Saturn-Pluton in conjunctie. Ca nativ Leu aceasta combinatie i-ar aduce perseverenta si deopotriva motive de interiorizare, de detenta pentru un nou salt, net superior celui anterior. Relatia dintre Luna din Pesti, pe de o parte, si planetele din Leu, pe de alta parte, este una incompatibila pentru aceasta lume. Forta si puterea Leului peste sensibilitatea Pestilor, intr-o relatie de inconjunctie, este purtatoarea unui semn mistic, de forta interioara, putere creatoare, independenta, chiar de izolare patologica. Implicarea lui Neptun din Balanta in acest aspect, aflat intr-un trigon la limita maxima cu NN din Taur, devine un element de destin in tema lui Klaus Schulze. Armonia sunetelor, exprimarea lor ca pe un complex de elemente aflate intr-o relatie de interdependeta sunt repartizate in tema sa pe relatia planetelor din Yod (Luna, Neptun, Soare, Saturn si Pluton) cu Luna focar.
Un alt element ce poate fi luat in analiza stabilirii ascendentului este conjunctia Marte-Uranus din Gemeni.
Atunci cand se afla in Gemeni, Marte indică o fire inteligentă, descurcăreaţă. Persoana este înclinată către studiu, are un temperament arzător, spirit critic, talent oratoric, abilitate în a se deplasa rapid. Marte in Gemeni confera atat dexteritate manuala, cat si un mod special de a aranja cuvintele. Acestea pot deveni un mijloc de exprimare rafinat si puternic, un sprijin in vremuri de rastriste, o modalitate de evolutie si progres.
Aspectul inedit al lui Marte in Gemeni este cel al presiunii, al ritmului, al distrugerii limitelor pentru a instaura un nou sistem de valori. Instrumentele si valorile acestui aspect astral nu trebuie sa fie in mod absolut sustinute de calitate, rafinament sau distinctie, ci de inedit. Stralucire, aprecierea, feed back-ul rapid, abundenta realizarilor, dezinteresul pentru cauza si interesul major pentru finalitatea imediata, fac din aceasta pozitie apanajul unei personalitati extravagante, care-si permite luxul fara sa si-l poata insusi singur si care crede despre sine sa este intr-un mod in care nu va putea niciodata sa fie. Discrepanta dintre viziune si realitate este un mare defect al acestei pozitii astrale si, multi dintre astrologi, considera plasarea lui Marte in Gemeni un defecta astral, o sursa de neatentie si risipa.
Aflat in conjunctie cu Uranus, Marte devine revolutionar. Persoana viseaza de timpuriu la miscari majore de orientare, la schimbari importante impuse anturajului, in asa fel incat imaginea sa să fie unica, inedita, complet diferita de a celorlalti. Pentru asta se foloseste de tehnica, puterea gandului, sugestii, de persoane cu aspiratii asemanatoare si se hraneste cu idealuri imposibile pentru a-si indeplini propriul vis. Visurile grandioase si miscarile impuse de aceasta mobilitate interioara sunt elemente esential care alimenteaza intentia de a construi un destin gradios.
Cu toate acestea, doar aceste planete, aflate in conjunctie si in casa V, nu pot sustine complexitatea acestui magnific destin si in niciun caz nu pot impulsiona un destin spre muzica. Pot impulsiona spre un simt al vorbirii, o dorinta speciala de ritm, dar in niciun caz ordinea sunetelelor, melodicitate sau profunzime in acest domeniu.
Valentele acestei conjunctii se intalnesc insa pe un teren neutru – cel al casei VI. Mercur in casa VI, aflat intr-o relatie speciala cu ascendentul din Capricorn (relatia amintire-uitare) este guvernatorul caselor V si VIII, unde se gasesc Marte si Uranus (casa V) si Neptun (casa VIII).
Plasarea lui Mercur un casa VI aduce un special simt al detaliilor, un interes deosebit fata de munca si deschidere spre tehnica moderna, fara a se separa insa de modele ancestrale solide, puternice. Situat intr-un semn eminamente emotional (Rac) si intr-o casa pe care, din punct de vedere analogic, o guverneaza, Mercur aduce limitare sau sublimarea efortului fizic, a muncii si perseverentei printr-o activitate intensa. Racul nu creaza, el reproduce, copie, transpune sub alte forme, expune aceeasi serie de elemente, intr-o succesiune limitata pana cand compleseste si atinge tinta. El poate invata usor sa comunice, sa transfere, poate asimila cuvintele si obiceiurile celorlalti, isi poate insusi un mod de a fi pe care apoi sa-l reproduca la un alt nivel si intr-un nou context pentru a-si satisface nevoia de mobilitate. Cea mai avantajata trasatura este cursivitatea, iar cea mai nefericita este teama de putin. Daca, privita ca trasatura pozitiva, cursivitatea aduce ambitie si perseverenta pe o preocupare din perioada copilariei, pe un talent descoperit de timpuriu, pe o fascinatie cultivata in perioada copilariei, teama de putin devine un liant absolut necesar pentru construirea unei cariere de succes.
Unde este, insa, legatura cu muzica?
Luna din Pesti este guvernatoarea casei VI si din casa I, unde este plasata, creeaza o noua legatura de tip Rac-Capricorn (amintire-uitare) impreuna cu ascendentul. Acest tandem amintire-uitare devine o problema de factura karmica intrucat casele I-VII intercepteaza axa Leu-Varsator, o axa a creatiei, a tandemului daruire-acceptare, cu un centru de putere accentuat de planetele din Leu. In felul acesta notiunea de creatie devine pe de o parte un imbolt oferit de semnul natal, dar si un ideal ales de neputinta de a se vedea in alt context. Nu s-a putut vedea altfel decat cultivand ceea ce a invatat in copilarie, decat ceea ce Luna in Pesti ii povestea in momentele sale de interiorizare.
Luna in Pesti ni-l indica pe tipul visator, cel care prefera sa-si traiasca durerea si, deopotriva, compasiune fata de cei din jur, decat sa opuna rezistenta fata de transformarile vietii. El este un tip usor de ranit, care dispretuieste imoralitatea si se ascunde de ea, refuza sa vorbeasca despre suferintele sale sau ale altroa si, prin cultivarea acestui sentiment, poate deveni creator. Tipul neevoluat devine pentru cei din jur creator de iluzii, sperante false si un element care perturba ancorarea in realitate, el insusi devenind o victima a propriei fantezii. Tipul evoluat va vedea in perceptia si interiorizarea sa surse de cunoastere, de discriminare. Cu cat va refuza lumea cu atat mai mult o va intelege, devenind un idealist si un romantic, prin excelenta.
In tema sa, Luna ridica o inconjunctie (150 grade) cu Soarele din Leu, in faza descrescatoare a Lunii. In Leu, Soarele nu se afla singur, ci in conjunctie cu doi malefici, Saturn si Pluton. Ceva mai departe de el, se afla Venus si Vulcan, insa, in afara vreunui unghi important in analiza. Relatia pe care visatoarea si idealista Luna din Pesti o realizeaza cu Soarele este deosebit de importanta in teama lui. Unghiul de 150 de grade aduce planetele indicate intr-o relatie delicata. Daca Luna este visatoare si idealista, Soarele in Leu, pe casa VII, este egocentric si dependent de aprecierea celorlati. Relatia celor doua tipuri de energii este delicata si, deopotriva, o evidenta sursa de suferinta. Individul va avea in primul rand nevoie de sprijin din partea celorlalti si apoi de aprecieri. Orice esec il percepe disproportionat si, din cauza acestei sensibilitati, va face tot ce-i sta in putere sa le evite. Pentru ca Mercur este in Rac, nu se poate vorbi despre un individ independent, ci despre un individ motivat, capabi, de timpuriu sa-si gaseasca traseul, calea, pasiune in preocupari alese in deplina cunostinta de cauza (conjunctie Soare-Saturn din casa VII), insa cunoasterea si priceperea sa in ceea ce, de timpuriu a ales, il va duce si spre crize existentiale. Conjunctia Soare-Pluton din casa VII ne indica o motivatie in raport cu un complex de inferioritate. Prin ochii celorlalti Klaus Schultze isi vede imperfectiunile si le resimte mult mai puternic decat sunt ele in realitate. Aceste momente de depersonalizarea devin parghii si motivatii pentru cultivarea personalitatii sale prin pasiunile care ii sporesc prestigiul si valoarea.
Inconjunctia Luna-Soare este un semn de transformare karmica. Soarele plasandu-se la 150 de grade in fata Lunii, in sensul direct de deplasare prin zodiac, devine mijlocul prin care principiile idealiste si valorile sensibile ale Lunii in Pesti se manifesta. Nu putem vorbi aici despre curajul de a se impune, specific Leului, si nici despre dorinta imperioasa de a acorda imporanta pasiunilor sale, ci de nevoia de a cultiva o calitate. Deducem din acest aspect, dar si prin cumularea cu maturitarizarea timpurie adusa de conjunctia Soare-Saturn, ca Schultze a avut in permanenta sentimentul unui destin gradios. Nu se poate intelege clar din aspectele pe care le avem acum la indemana daca avea certitudinea unui talent la dimensiunea si puterea de expresie pe care l-a demonstrat in timp, dar in mod sigur se stie ca efortul si perseverenta au fost cu atat mai mari cu cat indoiala si disconfortul relational se sadeau mai mult in sufletul sau.
Din aceasta cauza putem vorbi despre etape in evolutia artistica a lui Schulte, despre momente de cotitura, esentiale, pe care le abordeaza periodic si care, din pricina lui Mercur in Rac pe casa VI, sunt motivate de efort, munca, dar si determinate de acestea. In realitate, impulsul si mobilul efortului indelungat sau al studiului intens vine din aceasta criza existentiala in care descoperim teama ca nu va putea fi apreciat asa cum vrea si crede despre sine.
Este impropriu acum sa spunem despre Klaus Schultze ca o criza existentiala i-a impulsionat cariera gradioasa, insa cerul astral al momentului nasterii sale asa spune si, pe deasupra, ne indica acest element ca un veritabil calcai al lui Achile, ascuns destul de bine printre multiplele calitati si defecte. In favoarea acestei idei vine ciclul lunar personal. Cand Luna in tranzit se afla in conjunctie cu Soarele natal se incepe un nou ciclu lunar personal in care momentele importante vor fi cele date de unghiurile dintre Luna aflata in miscare si Soarele aflat in pozitia fixa indicata de tema natala. Pentru ca Soarele se afla la un grad inferior fata de Pluton, Luna noua personala o va plasa pe Luna in faza descrescatoare a ciclului pe care il face cu Pluton, ceea ce duce inceputului, dat de conjunctia Luna tranzit – Soare natal, o nota evidenta de finalitate pentru ciclul mobilizarii resurselor, dat de relatia Luna-Pluton. Prin urmare, in elemente de factura novatoare impuse de aspectul Luna-Soare mentionat, se ascunde o nevoia de a finaliza o sentinta interioara impusa de Pluton in Leu – pozitia sa de la nastere. De-a lungul vietii, pana acum cand Pluton se afla pe cuspida dintre Sagetator si Capricorn, Luna ridica din ce in ce ai multe aspecte intre momentul de conjunctie cu Soarele din tema natal si cu Pluton din tranzit, ceea ce aduce o varietate de trairi si motivatii mult mai mare decat o avea, de exemplu, la 12 ani, cand Pluton la 5 grade Fecioara nu-i permitea Lunii sa ridice prea multe aspecte cu celelalte planete din tema natala, dupa conjunctia acestei cu Soarele, pentru a completa motivatia si a aduce abilitati si deschideri noi nevoii de a mobiliza resursele (ciclul Luna-Pluton).
Asadar, lunar, Schulte aborda acest mod de raportare astrala si periodic isi imbogatea patrimoniul afectiv impresionant pe care Luna din Pesti i le-a daruit la nastere.
In acest context interceptarea axei Leu-Varsator de casele VII-I este esentiala in alegerea orei corecte de nastere. Atunci cand cele doua semne complementare, Leul si Varsatorul, sunt interceptate, inchise pe suprafata a doua case complementare, individul nu-si intelege sentimentele, exprimandu-le dur, incomplet sau deloc. El nu va sti sa recunoasca feed back-ul afectiv din jur, nu va sti cand il iubesc oamenii si cand nu poate crede orice despre relatiile afective si, daca va avea nesansa sa fie marginalizat, el va renunta la iubire fara nici cel mai mic resentiment. Daca va intreprinde o cercetare spirituala, va dori sa se izoleze, sa se departeze de situatiile in care datorita anturajului el va fi obligat sa relationeze in plan afectiv. Sublimararea acestui blocaj prin munca este prima optiune pe care o alege. Aceste aspecte, alaturi de inconjunctia Luna-Soare si de conjunctia Soare-Saturn-Pluton, duce analiza spre trecut, identificand in fiecare trasatura, indicata de pozitiile planetelor din tema, o componenta karmica evidenta. Intelegem de aici ca multe din ceea ce Schultze a realizat i-a fost predestinat. Despre motivatiile pe care si inconjunctia Luna-Soare i le da, dar, mai ales, interceptarea Leu-Varsator in casele I-VII, Paolo Crimaldi spune:

Dacă, însă, semnul Vărsătorului este mai aproape de ascen¬dent, persoana are dificultăţi în a crea relaţii de prietenie şi de multe ori se va întâlni cu o singurătate patologică, un zid de co¬municare şi un blocaj în a cere ajutorul. Probabil că în trecut a avut un comportament jignitor şi necinstit faţă de prieteni şi a abuzat de încrederea lor. Un astfel de individ, de fapt, s-a întâl¬nit cu situaţii extrem de dificile, din care nu a putut ieşi decât pasând responsabilitatea pe umerii prietenilor săi, negând astfel orice legătură afectivă cu aceştia. Dacă astăzi se ascunde în spate¬le nevoii de libertate pentru a justifica lipsa disponibilităţii în faţa unor relaţii, este doar pentru că nu se simte nici disponibil şi nici sincer, autentic, în relaţia cu un prieten, fiind totdeauna un mic interes la mijloc şi o teamă născută din tendinţa de a proiecta asupra altora propriul mod de a gândi şi de a percepe realitatea. Calea de transformare este prin a da fără a aştepta nimic în schimb.” (Paolo Crimaldi, Astrologia karmica, Editura Paralela 45, p.48)

Nu-l putem acuza pe Schulte de izolare patologica, dedusa din axa interceptata, si nici de fuga de realitate, dedusa din Luna in Pesti, pentru ca Mercur in Rac si, alaturi de el, Neptun din Balanta si casa VIII, ne distrag atentia, indicand munca, efortul creatiei, perseverenta si tenacitatea drept principale calitati prin care si-a putut cultiva talentul sau. Fara o axa interceptata Leu-Varsator, deci fara un ascendent in zodia Capricorn, Klaus Schulze nu ar fi fost atat de persuasiv in a-si indeplini visul si nici atata de eficient in as-si cultiva talentul indiscutabil pe care il detine.
Pornind de la aceste elemente, intelegem ca duritatea muzicii sale are ceva din vibratia saturniana cu care Soarele, la nastere, se afla in conjunctie, profunzimea hipnotica a muzicii sale isi extrage puterea din conjunctia Soare-Pluton, repetitivitatea secventelor, din pozitia lui Mercur in Rac, iar rafinamentul rece, distant, cosmic, universal, neomenesc, din pozitia Lunii in Pesti. Relatia acestor planete a putut sa-i ofera ilustrului compozitor o paleta specifica de elemente din exprimarea careia sa obtina un stil propriu, inconfundabil, superior, dificil de egalat si, cu siguranta, imposibil de depasit.
Datorita acestor elemente consider ca ora de nastere a lui Klaus Schulze, evident ca propunere, este 20:10.
Photobucket

6 comentarii la „KLAUS SCHULTZE (o propunere a orei de nastere)

  1. cms spune:

    bun gasit ! 🙂
    chiar nu se stie (oficial) ora nasterii lui K. Schulze ?
    ciudat…

  2. Nu, nu se stie oficial o ora a nasterii sale. In cautarile mele nu am gasit nici macar o alta propunere si nu am inteles de ce nu s-a incumetat nimeni la un astfel de exercitiu.

  3. cms spune:

    Am postat pe site un material (in engleza), interesant zic eu, despre gradele zodiacale si ingerii guvernatori:
    http://quadrature.ro/astro/Angels.htm
    Daca privim gradul 12 Pesti, unde se afla Luna in tema lui Schulze, lucrurile se mai clarifica un pic – apropos de textul dvs.:
    „…Sunetele sale aduc profunzime si forta, inaltime si abstractizare, in asa fel incat elementul pe care il creaza este unul steril (care nu se poate reproduce), dar reprezentativ pentru un univers strain perceptiei directe.”

  4. elianbacila spune:

    Foarte important este faptul de-al avea pe KLAUS SCHULZE printre noi.De asemenea este foarte important ca el exista si continua sa faca lucruri extraordinare in continuare si sa surprinda in mod foarte placut cu arta lui mareata ca si FENOMENELE MUZICALE JEAN MICHEL JARRE ,VANGELIS.JEAN MICHEL fiind nascut pe 24 august in zodia fecioarei iar eu pe 16 august.In fata acestor GENII nu pot face decat o REVERENTA SI NU POT SPUNE DECAT MULTUMESC CU TOATA GURA.Ei transmit si emit mai departe muzica lui BACH,BEETHOVEN,MOZART,CEAIKOVSKI,WAGNER.MUZICA LOR ELECTRONCA DE ASTAZI NEFIIND ALTCEVA DECAT MUZICA SIMFONICA DIN TRECUT.O MUZICA MONUMENTALA CA MUZICA SIMFONICA, MAI EXACT CA BAROCUL,CLASICISMUL SI ROMANTISMUL MUZICAL.SPER SA-L REVAD PE JEAN MICHEL CAT DE REPEDE POSIBIL IN ROMANIA,IAR PE KLAUS SCHULZE SI PE VANGELIS SA-I VAD SI PE EI PASIND PE MELEAGURILE ROMANIEI ELECTRO-ACUSTICE.ACCELEASI GANDURI LE AM SI PENTRU REVEDEREA CU KRAFTWERK,VEDEREA CU TANGERINE DREAM,ISAO TOMITA,KITARO,YANNI,DIDIER MAROANI,MIKE OLDFIELD,PINK FLOYD,ALAN PARSONS,RICK WAKEMAN,EMERSON ,LAKE SI PALMER SI LAURIE ANDERSON.

  5. elianbacila spune:

    S-A STRECURAT O MICA GRESEALA LA MINE IN TIMPUL SCRISULUI IMI CER SCUZE ASTA DIN CAUZA GRABEI SI ANUME–la urmatoarea fraza-EXEMPLU-MUZICA LOR ELECTRONICA NU ELECTRONCA AICI E GRESALA DIN CAUZA VITEZEI.

  6. elianbacila,
    ma bucur mult sa constat cele scrise de tine. Muzica sa este un imbold spre misticism intr-un mod pe care il consider cel mai aproape de recomandarea lui Iisus „Goleste-te de tine ca sa te pot umple eu!” Multi se tem de dinamismul secventelor repetitive din muzica sa tocmai pentru ca iti impune un tempou in care mintea oboseste si ramane in urma, iar efectul asupra intregii fiinte este unul eminamente magic. Totusi, nu orice secventa sonora exprimata in mod repetitiv impune un astfel de efect. Ceea ce se intampla acum cu noile curente (spre exemplu house), se aseamana cu ceea ce a initiat Schultze, dar nu are substanta.
    Rezonez cu cei mai multi dintre cei enumerati de tine si sunt aproape de sufletul meu.

Dă-i un răspuns lui elianbacila Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.