Jean-Yves Leloup vs. Paolo Crimaldi

De cand l-am descoperit pe astrologul italian Paolo Crimaldi, am observat ca exista o asemanare subtila intre el si Jean-Yves Leloup, scriitor, filosof si teolog francez autorul ineditei lucrari “Scrieri asupra isihasmului”, o magnifica expunere a catorva tehnici isihaste intr-un mod simplu, accesibil, profund.

Nascut la 24 ianuarie 1950 la Anger, Leloup si-a concentrat intregul sau efort cautarilor spirituale, reusind, intr-un mod original si sincer, sa-si construiasca un traseul inedit in contextul spiritualitatii europene, abordand cu luciditate crestinismul, budismul, hinduismul, iudaismul si islamismul. Cautarile sale se axeaza pe dorinta de a identifica, in fiecare sector abordat, a unor certitudini care, explicate, sa devina, pentru cautatorii spiritului, repere menite sa le ofere deopotriva cunoastere si echilibru.
Studile sale nu au fost doar de natura teoretica, reportericeasca, ci si practica, abordand tehnici traditionale de terapie, meditatie in combinatie cu diverse posturi corporale adecvate procedeului.
In tinerete a fost ateu, insa, cu timpul, mergand pe urmele celor care au experimentat moartea clinica a considerat ca profunzimile fiintei umane nu vin din materie si nici din cunoasterea ei, ci dintr-o altfel de structura a vietii, din suflet. Ulterior acestor experiente a cautat sa inteleaga emotia mistica a adeptului dedicat caii sale, abordand cu seriozitate ceea ce i s-a oferit spre experimentare.
Jean-Yves Leloup este autorul a multor lucrari ce trateaza spiritualitatea dintr-o perspectiva crestina si a tradus evangeliile apocrife ale lui Toma, Filip si a Mariei Magdalena din dorinta de a face lumina in cele cateva elemente ale crestinismului primitiv de care s-a preocupat.
Este pasionat de isihasm, abordand aceasta cale sub indrumarea unui calugar, chiar pe Muntele Atos, si relatandu-si experientele in „Paroles of the Mont Athos” si „Ecrits on the Hesychasme„.
Jean-Yves Leloup este considerat un spirit liber, atent mai mult la experimentare decat la teoretizare, dar incapabil de a alege exclusiv una dintre ele. Oliver German-Thomas (doctor in extetica, scriitor si realizator de programe de radio si televiziune) spunea, adresandu-i-se: “Esti practic imposibil de incadrat intr-o categorie anume, fie ea traditionala sau moderna si de aceea cred ca esti un simbol al spiritualitatii zilei de maine” (Dialoguri cu Oliver Germain-Thomas, 2002)

PAOLO CRIMALDI, Rac cu ascendent în Peşti, cu Luna în Scorpion, după licenţa în filozofie s-a specializat in Psihologie umanist-exis-tenţială cu Luigi de Mardii şi în Psihosinteză cu Piero Ferrucci. A fost elevul istoricului religiilor Alfonso M. Di Nola, cu care a colaborat la catedra de la Institutul Universitar Oriental din Napoli precum şi la diferite cercetări publicate în reviste de specialitate. Se ocupă cu astrologia de aproape douăzeci de ani, cu predilecţie pentru aspectul psihologic şi karmic evolutiv; pe acesta din urmă 1-a putut ulterior aprofunda prin numeroase sejururi în India, Sri-Lanka, Thailanda, Birmania şi Cambogîa, prin studierea şi practicarea budismului. A scris trei cărţi: „Chirone: un viaggio tra passato e futuro” (ed. Capone) – (Chiron: o călătorie între trecut şi viitor); „Iniziazione alfastrologia karmica” (Ed. Mediterranee) -(Iniţiere In astrologia karmică), „Iniziazione agii amori karmici” (Ed. Mediterranee – retipărită şi tradusă în olandeză şi în germană) – (Iniţiere în iubirea karmică), pe lângă diferite studii cuprinse în volume colective. îşi desfăşoară activitatea de astrolog şi. de terapeut In tehnicile vieţilor anterioare la Roma, unde predă şi filozofia, la un liceu. Scrie pentru diferite reviste de profil şi pentru periodice de specialitate, conduce o şcoală de formare în Astrologie, precum şi grupuri de Age Regression prin mediere astrologică. Pentru a-1 contacta pe Paolo Crimaldi, trimiteţi scrisori pe adresa editurii sau pe e-mail la adresa crim.paolo@virgilio.it” (Paolo Crimaldi, Terapia karmica, Editura Antet XX Press, p.3)

Elementele comun celor doua nu vin din domeniile abordate, ci din modul cum isi argumenteaza cautarile si din efortul de a identifica o metoda simpla prin care omul sa-si descopere fascinatia si stralucirea initiala. Daca Leloup strabate istoria cautand in crestinismul primitiv elemente esentiale improspatarii convingerilor spirituale si religioase ale omului modern, Crimaldi strabate acelasi traseu, prin intermediul consultantilor sai, pe un drum mental, subconstient din care selecteaza si expune invataturi practice, modele de gandire, experimentare si de intelegere. Momentele de adevar sunt adevarate reverberatii care iti exalta sufletul de bucurie si iti sugereaza ca secretul ascuns de trecerea anilor poate fi explorat si inteles fara niciun pericol.
Indiferent ca isi cauta linistea in izolare monahala sau in tulburatoarele amintiri ale vietilor anterioare, experientele pe care le poate avea practicantul sunt profunde, personale si eficiente. Inainte de a te purifica de trecut il percepi, il vezi, il intelegi, il poti explica si poti alege din el, in cunostinta de cauza, ceea ce in acel moment consideri ca este esential pentru evolutie. A medita ca un munte, ca un mac sau ca o pasare este la fel de eficient ca a realiza, impreuna cu un terapeut, o calatorie in timp acolo unde sufletul a ramas blocat in dureri neintelese, acolo unde vibratia planetelor nu a comportat o curgere fireasca si o derulare evolutiva. In ambele cazuri fiinta umana mediteaza asupra evolutiei sale si, prin aplicarea oricarui procedeu dintre cele sugerate de cei doi mentori, devine un cautator al spiritului. Magia recomandarilor incita intai imaginatia, apoi curiozitate si daca te-ai lasat covins sa practici viata ta se schimba.
Oamenii se tem de schimbare si, pentru ca recomandarile lor nu sunt nici pe departe teoretice, ci practice, mesajele pe care vor sa le transmita pot trece usor ca desuete, superficiale sau preluate din alte surse si doar explicate altfel.
Tanarului filosof (chiar autorul Jean-Yves Leloup) ajuns la muntele Athos ca un tip cultivat, cu vaste cunostinte si, prin prisma a ceea ce stia, sigur pe sine si pe spiritul sau critic. El doreste sa inteleaga practica isihasta dintr-o perspectiva teoretica, minimizand efortul practic si cautand sa simplifice in ideea de a gasi esenta. Ceea ce gaseste acolo este total diferit fata de ceea ce gandea ca detine Athosul. Un batran neglijent la aspectul fizic, dar extrem de atent la profunzimile spiritului, ii devine profesor si maestru reusind, intr-un timp relativ scurt, sa-i trezeasca placerea de a trai in armonie cu mediul, cu natura fizica si spirituala a vietii. Invata sa mediteze ca un munte, ca marea, ca un mac sau ca o pasare, descoperindu-si putere de rezonanta cu vibratia naturii care creaza aceste efecte. Intelege toate acestea, dar, intors in societatea zgomotoasa, in timp, se debaraseaza de ele.
Terapeutul Paolo Crimaldi isi expune, in cele doua lucrari publicate in limba romana “Astrologia karmica” si “Terapia karmica” experienta sa, folosind un ton cald, construit cu atentie si spirit practic. Explica schemele karmice esentiale dintr-o tema, elementele karmice speciale pe care o astrograma le include si ofere cateva exemple de analiza. Tonul distins, elegant si cuvintele alese cu mare grija pot crea falsa impresie ca, dincolo de acestea, priceperea astrologica a autorului este limitata. Citind “Terapia karmica” descoperi un terapeut pricepeut si intelept, abil si inteligent, capabil sa se detaseze de confuzie si prejudecata pentru a gasi, in ceea ce altii numesc “fabulatie”, esente personale deosebit de importanate pentru evolutie. Povesteste frumos si clar momente esentiale ale terapiei karmice, grupand cele cateva experiente relatate din cele multe pe care le detine, pe trasaturi esentiale ale personalitatii: frica, agresivitatea, creativitatea, fantezia, abordand visul si simbolurile arhetipale din perspectiva terapiei karmice fara a lasa ceva neexplicat, din ceea ce expune. Chiar daca terapia confera momente speciale de cunoastere si modificare a destinului, in absenta experimentarii directe si continue, mesajul complex al legaturii karmice intre existente sau experiente similare din vieti diferite, se estompeaza si este inlocuit de nevoia unui bine imediat.
Citindu-i, regreti ca nu-i ai alaturi pentru a-i asculta vorbindu-ti incet, calm si parinteste despre experiente complicate ale vietii, incercari teribile pe care un om obisnuit le asociaza cu groaza si frica de suferinta. La cei doi suferinta este un element misterios. Ea exista, o intelegi din relatari, dar realitatea ei nu se constituie ca o bariera, ceea ce inseamna ca experimentarile pe care le sugereaza se adreseaza celor care chiar doresc sa inteleaga ceva din ceea ce practica, nu doar sa-si utilizeze curiozitatea pentru a-si spori intensitatea fobiilor sau prejudecatilor.
In timp ce Leloup este Varsatori cu ascendent in Rac, cu Luna in Berbec pe casa X, in calitate de guvernator al temei, Crimaldi are un Neptun un Scorpion, ca guvernator al temei, alaturi de Luna, in acelasi semn, in timp ce ridica aspecte benefice cu Jupiter si Soarele din Rac.
Daca primul, cu Marte in Balanta, cauta prin exilul dorintei sa inteleaga relationarea la un alt nivel, cautand in esente si cuvinte putine, adevaruri neobisnuite, ce il pot face sa se simta liber si curajos (trigon Marte-Venus intre Balanta si Varsator), al doilea cauta prin cuvant sa obtina efecte maxime, chiar terapeutice construind imagine si progres prin metode simplificate, diluate, trunchiate.
Analogia intre cei doi, prin Marte – dorinta, aflat in ambele teme pe semn de aer, aduce un suflu nou mesajelor spirituale. Cuvintele vor purta mesaje noi, vor fi sugestive si vor ascunde dincolo de dorinta de exprimare verbala si comportamentala inedita taria de caracter a lui Saturn pe axa Fecioara-Pesti. Pe o asa axa, Saturn se diminueaza, isi inlocuieste duritatea cu nevoia de purificare sau de profunzime. Atunci cand intr-o astfel de restrictie, in primul rand afectiva, un individ poate vorbi atat de frumos si convingator despre o metoda de cunoastere ea, in mod absolut sigur, va indica profunzime si va veni dintr-o placere spirituala inefabila: aceea de a cunoaste. Daca Racul il duce pe individ spre trecut pentru a-si construi un sentiment de siguranta si pentru a-si reconfigura prezentul prin reparari periodice ale trecutului, Varsatorul va privi intotdeauna in locul pe care il considera plin de certitudini si doar el poate vorbi despre ceea ce vede.
Combinatia celor doua modalitati de expresie este pur si simplu fascinanta, cu atat mai mult cu cat vin din doua firi diametral opuse, care nu se pot intelege la contactul direct, dar care, fara sa se fi vazut vreodata (cel putin in acest stadiu nu se stie daca se cunosc), reusesc sa construiasca un model de gandire placut, practic si profund.

Photobucket

9 comentarii la „Jean-Yves Leloup vs. Paolo Crimaldi

  1. irina spune:

    Stiti cumva unde s-ar putea gasi cartile celor doi? Sau la ce editura trebuie sa sun pt a le cumpara?
    Se pare ca m-ar ajuta foarte mult in cautarile mele…

    Irina.

  2. Irina,
    „Terapia karmica” o gasesti la editura Antet, iar „Astrologia karmica” la editura Paralela 45, ale lui Paolo Crimaldi. „Astrologia karmica” se gaseste relativ usor, cealalta insa nu. Eu am luat-o din Iasi de la Casa Cartii, dupa ce un domn foarte amabil mi-a cautat-o prin toata libraria, pentru ca stia ca mai are un exemplar dar nu stia unde.
    Jean-Yves Leloup nu este inca tradus oficial in romana.

  3. irina spune:

    Am inteles. Va multumesc foarte mult pentru raspuns!
    Irina.

  4. mihaela spune:

    Irina,
    incearca la libraria M. Eminescu, Bucuresti. S-ar putea sa le gasesti pe amandoua. Luna trecuta erau.

  5. irina spune:

    Multumesc mult de tot, Mihaela!Chiar astazi ma voi duce!
    Va multumesc!
    Irina.

  6. irina spune:

    Le-am gasit, le-am luat! 🙂
    Va multumesc, imi folosesc foarte mult! 🙂
    Irina.

  7. polixenia spune:

    imi doresc mult cele doua carti ale luiPaolo Crimalti.voi incerca la libraria Eminescu de unde le-a cumparat mihaela.multumesc

  8. Mihaela spune:

    Polixenia,
    m-as bucura tare mult sa le gasesti; in 2008 erau…uite, pana le vei cumpara, ai posibilitatea sa descarci de pe linkul acesta Astrologia karmica a lui Crimaldi

    http://www.scribd.com/doc/33397887/Paolo-Crimaldi-Astrologia-Karmica

    Daca nu reusesti, mai vorbim…..
    Cu drag…
    🙂

  9. Mihaela spune:

    m-am grabit ..uite si pt terapia karmica:

    http://www.scribd.com/doc/33397935/Paolo-Crimaldi-Terapia-Karmica

    Spor la citit!
    🙂

Dă-i un răspuns lui irina Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.